"Jullov"

Sådärja sista skoldagen avklarad innan jul. Alla uppgifter är inlämnade och nu är det bara att sätta igång med tentapluggningen. Gaah är så sjukt mycket man ska kunna, har ca 3 veckor på mig att trycka in allt i skallen.  Får ångest när jag tänker på det. Men men.. jag får tänka positivt.

Imorse när jag skulle till skolan ville jag slå ihjäl traktornissarna som inte gjort sitt jobb. Var typ en halvmeter snö på cykelbanan så det gick fasen inte att ta sig fram. Blev en hel del svordomar och spottningar. Skulle ha gått snabbare att simma till skolan.  Var nära på att fara förbi pappas skola och sno bilen. Den människan har ca 100 m till jobbet och måste ändå ha bilen? Jag och min kära mor får kämpa med cykelhelvetet. 
Jag ramlade dessutom in 10 min försent till skolan.
Vi såg en film om döden, hade föreläsningar om döden och snackade om döden.. mycket död. 

Imorgon hade jag tänk slå in lite julklappar, ev plugga lite, sen kanske fara en sväng förbi stan och sen hämta hem min kära bror !

Blir förresten ingen utmaning mellan mig och pappa denna julafton, var tänkt 1000m och armhävningar. Men med tanke på att mitt knä är ruttet och pappa inte vill förlora igen i armhävningar, så skiter vi i det och tar det till våren istället. Men nåt annat lär vi nog hitta på.. går ju inte att "tom-duscha". Sinnessjuk familj.. jag vet.

Jag är rastlös, vill baka! Har lust att baka såna dära rocky road..





Kommentarer
Postat av: moa

Vi gjorde rocky road igår ;)

2009-12-21 @ 20:29:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0