Slappstjärt

Vilken dag :)

Ännu en skön natts sömn, ca 10h! Riktigt skönt och välbehövligt.

Klev upp runt 9, åt frukost, packade väskan och cyklade mot Mariedal för att säga hej till pappa och hämta bilen.
Vid 11 var jag framme i Övik, 65 min från Mariedal till Öviks Skyttis IP, jäklar vad jag gasade..
Sprang lite olika intervaller med mina nya spikskor, gick bra men var sjukt jobbigt i framförallt vaderna. Ska kräva massage imorrn. Drog sen in till stan, åt lunch, hälsade på "joni" och var tillbaka i Umeå efter 16 igen.

Sen har jag handlat hem lite mat så kylen inte är helt tom ihelgen när jag får finbesök:) Körde hem några påsar kläder som pappa får ge bort till bräntis och fixade godis som jag ska ha med på jobbet ihelgen.

När jag kom hem till Mareidal för att lämna bilen sådär kring middagstid (välplanerat), möttes jag av mot och far som var påväg ut för att handla lite mat. Min kära mor som känner sin dotter ganska så väl synade att jag inte hade ork att tillaga någon middag själv och bjöd pappa och jag på pizza från pizzeria Maria. En inbakad kycklingpizza, den satt fint.

Nu sitter jag i soffan eller ligger snarare och liknar en död fisk, har druckit kaffe (snabbkaffe + vatten i mikron) och fikat mackor. Är tyvärr för trött för att röra mig ikväll, kroppen värker, huvudet också.. börjar bli gammkärring.

Nu ska jag snart sluta.. fan vad mkt dynga jag skriver, är sånt här intressant?

Innan jag slutar måste jag bara säga att jag är en stolt lillasyster.
Min bror går i pappas fotspår och ska följa med till Portugal Algarve och jobba för Springtime, han ska hålla i 2 pass per dag inom typ crosstraining eller vad det nu heter.
Föreläser gör han också, på engelska bland annat och är utbildad PT OCH massör, har en fin flickvän, fin lägenhet och är en fin människa.
Stolt är ordet.






Kommentarer
Postat av: s

"slappstjärt" är nog det sista du har iaf! :P

jag älskar att läsa långa inlägg iaf! du är intressant! ses ikväll!

2010-08-13 @ 11:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0