Träning

Nu under mina lediga dagar har jag lekt att jag är ett proffs.. ;P dvs tränat 2 pass per dag och däremellan typ bara vilat och ätit, dag ut och dag in.. Såhär har dagara på ett ungefär sett ut:

Kl: 7-8: Frukost
10: intervaller eller distans
12: Lunch
12-15 vila/plugg/stan
15: mellanmål
16:löpning + styrka/rörlighet
18: Middag
18 - 23: valfri aktivitet.. haha ;P

Från att jag slutade med fotboll och började löpträna seriöst dvs i April det här året så tycker jag att det är skitkul med löpning! Jag har en mer strukturerad träning, kör inte intervaller flera dagar i rad eller kör benstyrka 3 dagar i rad som jag hade tendens att göra förut.. vilket resulterade i massa små skador och inte blev jag bättre, bara mer sliten. Det tror jag många har lätt att göra, man kör alldeles för hårt, kör hårt flera dagar i rad, eller bara nöter på med samma gamla övningar/intervaller..

Tack vare min pappa som också är min tränare har jag ett strukterat program som jag kör efter, på så vis kan det inte bli för mycket och inte heller för lite träning. Han känner mig också bättre än mig själv typ när det gäller vad jag kan prestera och itne.. sen kan han jävligt mycket om löpning och träning överhuvudtaget. Han har för fasen sprungit under 30 min på milen, 29,57. Kan ni fatta?! Det är alltså 20,1km /h på löpbandet.. jag klarar typ max en km i det tempot.

Nej så under dessa lediga dagar har jag kommit upp i ca 12-13  mil i veckan. Det låter mycket, men efter att ha läst x antal bloggar och tidningar om elitlöpare så komer dom upp i 20 mil i veckan?!?! Iof är jag inte ens i närheten av en sån men det är alltid kul att jämföra lite.

Mina mål inför nästa år är 2 st (3st):
- sub 18 min på 5 km
- sub 38 min på 10 km
- (sub 4,40 min på 1500 m)

Ubbe frågade mig om jag vill vara med i ett stafettlag på 1500m nästa år.. men då måste jag göra under 4,40. Det kanske kan gå, kan behöva snabbheten till 5000m och 10 000m.


Kommentarer
Postat av: Cat

Fan! Jag önskar att min pappa också varit tränare! ;-)

2010-12-09 @ 21:28:14
URL: http://catfight.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0