Norrmjöle is the shit

Pappa bjöd oss på middag ikväll på golf restaurangen här i Norrmjöle. En riktigt god fisk, med riktigt god sås och potatis fick det bli, riktigt gott alltså.

Ikväll har vi tryckt massa fett och sett 45 min av en film. Pappa tyckte sig va snäll som lät oss se 45min av en film för att han sen skulle se Inter-Bayern. Vi får gissa oss till slutet. Filmerna vi fick välja mellan var inte vilka som helst, utan en actionfilm eller en krigsfilm, jag kunde likagärna ha sett en dyngfilm. Hatar såna filmer där dom bara slåss eller dör hela tiden, värdelöst.  

Istället har jag läst igenom 5 artiklar och sammanfattat det viktiga att ta med till C-uppsatsen.

Mamma den stackaren som inte får sitta här i soffan när pappa ser fotboll för att hon frågar för mkt, sitter i köket och syr/lagar pappas jeans.

Jag måste knappa försiktigt och tyst på tangenterna så jag inte stör gubben. Medans han själv vrålar:

”MEEN DRAA ÅT HELVETE, VILKEN LIRARE”

”FY SATAN MALIN, TITTA NU ” ( jag är så ointresserad som man kan bli)

Pappa är en snäll och omtänksam människa som bara tänker på andra och inte på sig själv….


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0