Löpning..

..det är såna här gånger jag blir påmind om varför det är så underbart att springa.. gick riktigt bra att springa idag.

Hade gruvat mig inför passet hela dagen. Körde en sorts långintervall med backe och kort vila..
Startade nedanför den branta backen på ÖK - sprang upp till Margotstuttar - asfaltsvägen förbi kyrkan och sen nerför ÖK igen mot backens början x 5.. med 10 sek - 30 sek vila. Benen kändes lätta och backen var inte alls spec jobbig, bara sista 50 m sen var det bara att rulla ut steget och köra stegringar tillbaka mot start. Underbart, jag är på gång nu (typiskt när allt är slut typ:P)..

Det vore grymt om jag kunde komma under 38 på milen innan årsskiftet.. det ska jag fixa!! I Thailand eller på hemmaplan..

Nu har jag tryckt i mig pasta, tonfisk och limpmackor och väntar på att Sofia ska komma :D

Imorgon har jag tänkt att springa hem från Sävar till Umeå.. pappsen säger att det är drygt 18 km från Sävar till mig. Blir ett bra pass.


Jag har fått världens skavsår på båda hälarna från dragkedjan på mina löpartights, syns inte så bra på bilden men det känns kan jag säga. Dom första km är alltid plågsammast för då gör det ont som in i helvetet men sen försvinner smärtan, man blir typ bedövad :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0