21 september

Vilken dag.. började med regn och en jävligt tung springtur men blev bara bättre och bättre..

Det är faktiskt kul att praktisera på boendet, nog för att jag inte gör mkt SSK-sysslor så lär jag mig ändå. Jag får möta olika sorters människor med olika typer av psykiska sjukdomar. Det är jävligt intressant. Jag har fått lära känna väldigt många nu, en gubbe är typ besatt av mig, skriker på mig om jag inte svarar inom en sekund och ska hela tiden ha min upmärksamhet. Sen är det en ung tjej som tydligen gått på samma skola som mig, fick se bilder från den tiden och kände faktiskt igen henne på bilderna. Men hon har förändrats så sjukt mkt nu. Då var hon en jättesöt vanlig tjej med normal kropp och nu har hon rosa tuppkam, piercing överallt och väger typ 150 kg mer.. Boven i det hela är hennes föräldrar, pappan misshandlade och våldtog henne och mamman är knäpp i huvudet. Nu måste hon ha tillsyn och hjälp för att klara av vardagen, dämpa ångesten och hindra henne från att skada sig själv.

Min patient som jag skulle intervjua idag hade en dålig dag och var iriktigt aggressiv så henne ville jag inte störa. Det får bli imorgon isället.

Nu har jag kokat ägg, varmchoklad, dukat fram pålägg och bröd så nu väntar jag bara på sällskapet som snart ska komma hem från hockeyn. Då blire 2-3 avsnitt av Solsidan innan det är godnatt! Det är så jävla bra!!!!


hihihi titta vad jag hitta

Kommentarer
Postat av: Remijeanette

Brilliant site. Cheers.

2011-08-31 @ 17:55:36
URL: http://remijeanette.blogh2o.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0