"Calicisjuksköterskan Malin"

Jaa.. som sagt 10 eller 20 % av befolkningen är immun mot Calicivirus (magsjuka typ).. och jag verkar vara en av dom. Jag har nämligen hela den här veckan skött om en patient som har Calici, dvs jag har andats in hennes host/kräk/uppstötningar, torkat diarré, torkat spya, tvättat stackarn, pillat på m.m. Men icket att jag blir sjuk..

Två av mina kollegor drabbades i början av veckan och en av dom spydde till och med på personaltoaletten. Det finns faktiskt något som heter Calicisköterska.. om jag nu skulle vara immun mot Calici och min chef skulle veta om det så skulle mitt nya jobb bli att jobba bland dessa spyor och diarréer hela dagarna.. huga huga

Min lunch smakade röv idag just bara därför.. hade ju gjort torsk i ugn med skivade tomater ovanpå.. och potatis till ja ni hör ju redan hur gott det låter och spec efter en hel dag med diarréer och spyor.. haha.

Nej hörrni, matlagning i min röv. Har nu köpt tonfisk i olika smaker.. som passar till pasta, thaimat, sallad.. haha.

Sprang 15 km distans idag, utomhus, UTAN VANTAR OCH MÖSSA i SOLEN :D snacka om vårkänslor.. kanske kasnke.

Testade Mariehems damer ikväll, alla hade förbättrats men det är fortfarande inte riktigt bra! Hoppas jag får ledigt så jag kan följa med dom på träningsläger i Turkiet, då jäklar ska köra lite extra med dom som behöver!!



Big brother.. måste hälsa på honom snart!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0