" Du får passa dig som satan.."

Hade en spännande dag på jobbet idag.. jag hade hand om en aggressiv/ångestfylld dement kvinna, som i ena stunden grät och ville hem och i andra stunden blev aggressiv och hotade med att hoppa ut genom fönstret om vi inte lät henne åka hem. " kan du inte bara vara snäll och ge mig nåt piller så jag slipper allt det här.." fick jag höra ett antal ggr ikväll. Usch så hemskt.. Sen när hennes make kom på besök och försökte lugna henne, så bad hon honom att dra åt helvette och hålla igen käften.. " du vet ingenting karlajävel.." Ja så kan det gå.. Sen när jag försökte lugna henne när hon skrek på sin man som mest så sa hon bara " du, jag känner min man bättre än dig, vi har varit gifta i 30 år.. och det är 30 år för mkt"

Mina försök till lugnande samtal och piller hjälpte inte ett piss.. vad fan gör man då? Man känner sig grymt dålig och hjälplös såna här ggr..

Annars då.. sprang lugn distans imorse, svängde förbi IKSU där jag träffade Karl-Uno den gamle legenden, drog hem, åt duschade och tog en sväng förbi staden..

Imorrn är jag ledig :D då blire intervallträning med Anna och Cornelia, lunch på TC med mamma, fysträning med UFC!

Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0