"Vilket svin-pass"

Ja det kan man säga och vilken jävla blåst..

Dagens träning var alltså intervaller på Campus Arena med Cornelia och Anna. 10 x 400 m och 6 x 200 m med 1 min vila. Motvinden var ett helvete, förbannat vad det ska blåsa.. 400 m loppen gick på 78-79 sek och 200 m loppen på 33 sek, helt ok efter denna dag.

Jag har som sagt inskolning den här veckan på gyn-avdelningen, ska nästa vecka klara mig själv. Självklart så är palpationerna stängd ons-fre den här veckan pga tema-dagar så det jag kan minst om får jag inte prova på, utan det blir nästa vecka när min inskolning är färdig :P

Idag hände det grejjer.. en patients tarm perforerade och hon fick avföring fulla buken, efter blodtrycksfall, massa uppvätskning, antibiotika så skickades hon till operation och där fick hon ett hjärtstopp :/ usch och fy, vet inte om hon klarade sig.



Pappa är en fin människa, han gav mig dom här grymma skorna idag ;) Nu kommer jag att flyga fram på söndag, då det är dags för Majstafetten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0