Snaart helg ;)

Gokväll!

När jag jobbar flera dagar irad brukar jag inte vara särskilt spännande, man fokuserar 100 % på jobbet, sen 100 % på träningen och sen har man inte så mkt energi kvar till det sociala, man orkar liksom inte styra upp nåt.. särskilt inte när man börjar 6.45 dagen efter. Ni förstår säkert.

Idag har det varit fullrulle på jobbet, en patient med nydiagnostiserad cancer vilket innebär att både patient och anhöriga är i chock.. MR, CT, mammografi ska göras, kontrast ska drickas, nålar ska sättas, en annan patient ska till hemsjukhuset, epikris ska skrivas klart, transport ska bokas, en annan vägrar helt att äta och prata, sätter nål och dropp,, men patienten sliter ut nålen lika fort.. odlingar, provtagning, transfusioner och ja .. you name it.. typ allt har jag gjort idag.

Men det är kul, jag gillar att springa omkring som en skrattande och glad yr höna och ha 19 kom ihåg lappar i fickan, höra hur gamlingarna pratar om mig som "lilljäntan med glimten i ögat", "praktikanten ;P" .. haha ingen tror på mig att jag är deras sjuksköterska..

Nåja.. annars ahr jag hunnit med att träna UFC och träna själv, blev ett skönt distanspass i regnet, sen bastu och varm dusch på IKSU. Klockan 21.00 kom jag innanför dörren. Ska äta och dega i soffan sen blire läggdags igen, ska upp kl 5, börjar jobba kl 6.45.

Dagen imorgon blir nog lika som den här :)


Jag gillar hennes hårfärg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0